Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Elka Rainwear A/S

Navervej 22-24

7451 Sunds

Danmark

CVR-nummer: 10138698

Mobil nr.: 97142422

E-mail: Info@elkarainwear.dk


Betaling

Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Alle betalinger i webshoppen kan ske med bl.a Dankort, Visa og Mastercard.

Beløbet trækkes først fra din konto når varen afsendes fra vores lager.


Levering

Alle forsendelser sker med PostNord:

  • Levering til pakke-/postkontor: 29,-
  • Fragtfri levering ved ordrer over: 499,-

  • Afhentning hos ELKA: 0,00,-

Varer kan afhentes hos ELKA fredage mellem kl. 12:00 -14:00 - helligdage undtaget. Varerne pakkes først fredag, og der er derfor ikke mulighed for udlevering uden for dette tidsrum! 

 

Bemærk: Ordren kan først følges på track & trace efter kl. 21:00 på afsendelsesdagen. 

Ordrer modtaget på hverdage inden kl. 12 bliver som regel afsendt samme dag. Der kan forekomme længere leveringstid under udsalg og kampagner. Det er altid muligt at se lagerstatus inden varen tilføjes til indkøbskurven. Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon. www.elkawebhop.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen.

Når produkterne er pakket og faktureret modtager du en mail med leveringsdetaljer.

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.


Leveringstid: 2-3 arbejdsdage.

 

Fortrydelsesret 

Vælger du ikke at afhente varen i pakkeshoppen, eller nægter modtagelse ved omdeling kommer varen retur til os, og vi opkræver det beløb der svarer til returforsendelsen, og refunderer de resterende penge til din konto.

 

Returnering

ELKA giver fuld returret indenfor 14 dage, ifølge forbrugeraftalelovens § 17. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Alle varer der returneres SKAL være ubrugt, med hangtags og i original emballage. Returnering skal ske i forsvarlig emballage. Vi anbefaler at benytte vedlagte returseddel og adresseseddel.

Du kan også downloade retursedlen her: Retur/ombytning af vare

Når varen returneres indsættes pengene på din konto – vær opmærksom på, at der kan gå op til 10 dage før pengene kan ses på din konto. Vi sender en mail som bekræfter returneringen. Du skal selv afholde omkostninger ved returforsendelsen, men vedlagte adresseseddel kan benyttes. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Vi er kun mennesker, og det kan hænde, at der er en fejl på det tilsendte produkt. Vi følger forbrugerlovgivningen, og giver 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du kan få et afslag i prisen, pengene retur, varen repareret eller ombyttet. Vi anbefaler, at du kontakter os med det samme, og vi vurderer den konkrete situation og finder den bedste løsning sammen med dig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 


Reklamationer og returvarer sendes til:
ELKA Rainwear A/S
Navervej 22-24
7451 Sunds
Email: info@elkarainwear.dk

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til på e-mail: info@elkarainwear.dk 

 

Er du uenig i vores behandling af din klage?

Så har du mulighed for at henvende dig til Center for Klageløsning hos Konkurrence- og forbrugerstyrelsen, og derefter til Forbrugerklagenævnet.

Du skal være opmærksom på, at visse betingelser skal være opfyldt, for at Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet kan behandle din klage.

Du kan læse mere om dine rettigheder på Konkurrence- og forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk. Linket du skal benytte, hvis du ønsker at klage til Konkurrence- og forbrugerstyrelsen er:https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx.


Ønsker du, at din klage skal sendes gennem EU’s online klagesystem?

Så beder vi dig rette henvendelse til den europæiske platform for onlinetvistbilæggelse på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Fordelen ved EU's online klagesystem er, at den hjælper dig med at finde en løsning på din klage om varer købt på nettet i EU, uden at du skal igennem en retssag.  

For yderligere spørgsmål, kan du kontakte os på:

Tlf. +45 96292681 - E-mail: info@elkarainwear.dk

 

28/6/2018